Telefoon 076-3690174

Artikelen

Post-verkoopverplichtingen en het managen van betrokkenheid na bedrijfsverkoop

Het verkopen van een bedrijf markeert vaak niet het einde van de betrokkenheid van de voormalige eigenaar. Afhankelijk van de overeenkomst en de aard van het bedrijf kunnen er verschillende post-verkoopverplichtingen zijn die de verkoper moet (en wil) nakomen. Het beheren van betrokkenheid na de verkoop is van cruciaal belang

Lees verder

Joint ventures als alternatief voor overnames

Fusies en overnames zijn traditioneel gezien krachtige strategieën voor bedrijfsgroei en waardecreatie. Echter, de laatste decennia heeft een ander zakelijk samenwerkingsmodel aan populariteit gewonnen: de joint venture (JV). Joint ventures dienen als een alternatief voor overnames en bieden bedrijven de mogelijkheid om gezamenlijk waarde te creëren, risico’s te delen en

Lees verder

Buybacks. Waarom kopen bedrijven eigen aandelen in?

Voornamelijk beursgenoteerde bedrijven kopen regelmatig eigen aandelen in. Het aantal uitstaande aandelen neemt hierdoor af, waardoor de winst per aandeel en het (relatieve) eigenaarschap van de resterende aandeelhouders toeneemt. Wanneer creëert het inkopen van eigen aandelen waarde? De directie van een beursgenoteerde onderneming weet vaak meer over de onderneming en

Lees verder